Sicondu a norma EN285, a prova di rilevazione di l'aria pò esse realizata per verificà s'ellu l'aria hè stata esclusa cù successu.
Ci sò dui modi per caccià l'aria:
Metudu di scaricamentu discendente (per gravità) - Siccomu u vapore hè più ligeru chè l'aria, se u vapore hè iniettatu da a cima di u sterilizzatore, l'aria s'accumulerà in u fondu di a camera di sterilizazione induve pò esse scaricata.
U metudu di scarica furzata à u vacuum hè di utilizà una pompa à vacuum per caccià l'aria in a camera di sterilizazione prima di injectà vapore. Stu prucessu pò esse ripetutu parechje volte per caccià a più aria pussibule.
Sè u caricu hè imballatu in un materiale porosu o a struttura di u dispusitivu pò permette à l'aria di accumulà si (per esempiu, dispusitivi cù lumeni stretti cum'è cannucce, cannule), hè assai impurtante evacuà a camera di sterilizazione, è l'aria di scaricu deve esse trattata cù cura, postu chì pò cuntene sustanzi periculosi da tumbà.
U gasu di purga deve esse filtratu o riscaldatu sufficientemente prima di esse sfiatatu in l'atmosfera. L'aria di scaricu chì ùn hè micca trattata hè stata assuciata à un aumentu di i tassi di malatie nosocomiali in l'uspidali (e malatie nosocomiali sò quelle chì si verificanu in un ambiente uspitalieru).
4. L'iniezione di vapore significa chì dopu chì u vapore hè statu iniettatu in u sterilizzatore sottu à a pressione necessaria, ci vole un certu periodu di tempu per fà chì tutta a camera di sterilizazione è u caricu ghjunghjenu à a temperatura di sterilizazione. Stu periodu di tempu hè chjamatu "tempu d'equilibriu".
Dopu avè righjuntu a temperatura di sterilizazione, tutta a camera di sterilizazione hè mantenuta in una zona di temperatura di sterilizazione per un periudu di tempu secondu sta temperatura, chì hè chjamatu tempu di mantenimentu. Diverse temperature di sterilizazione currispondenu à diversi tempi minimi di mantenimentu.
5. U raffreddamentu è l'eliminazione di u vapore hè chì dopu à u tempu di mantenimentu, u vapore hè condensatu è scaricatu da a camera di sterilizazione attraversu a trappula di vapore. L'acqua sterile pò esse spruzzata in a camera di sterilizazione o l'aria compressa pò esse aduprata per accelerà u raffreddamentu. Pò esse necessariu di raffreddà u caricu à temperatura ambiente.
6. L'asciugatura consiste à aspirà a camera di sterilizazione per evaporà l'acqua chì resta nantu à a superficia di u caricu. In alternativa, si pò aduprà un ventilatore di raffreddamentu o aria compressa per asciugà u caricu.